Sundhedsplejerske og tandlæge

Sundhedsplejerske

Parkskolens sundhedsplejerske er Rikke Bjerregaard, Herning Kommune. Alle elever, uanset bopælskommune, er omfattet af Parkskolens sundhedsplejeordning.
Sundhedsplejersken tilbyder indskolingsundersøgelse i 0. klasse, sundhedssamtaler i 4. og 7. klasse samt udskolingsundersøgelse i 9. klasse. I vil som forældre være med til indskolingssamtalen i 0.klasse. Herefter kommer jeres barn selv til samtale.
Til alle samtaler vil der blive udsendt et spørgeskema fra Svar.boernungeliv.dk.
Det afhænger af barnets alder, om det er jer eller jeres barn, der skal besvare skemaet.
Sundhedsplejersken tilbyder også undervisning i pubertet i 5. klasse samt undervisning i seksuel sundhed i 8. klasse.

Har I brug for at drøfte noget med sundhedsplejerske Rikke Bjerregaard, som er tilknyttet Parkskolen, kan hun kontaktes her:
Tlf.: 20991688 (hverdage 08.00-09.00)
rikke.bjerregaard@herning.dk

Tandlægeordning

Parkskolen følger skoletandplejens program. Nye elever kan forsætte hos sin nuværende tandlæge efter ønske. Eleverne bliver automatisk indkaldt til undersøgelse på den tandklinik, familien hører til. Skoletandplejen vil gerne, at du ledsager dit barn til undersøgelse til og med 3. klasse. Tandklinikkerne er åbne på alle skoledage mellem kl. 8 og 15. Tandklinikkerne har telefontid mellem kl. 8-10 og kl. 13-15

Uden for tandplejens åbningstid og i weekender:

På hverdage kontaktes de private tandlæger.
I weekender og på helligdage kontaktes tandlægevagten på tlf. 40 51 51 62. Mere info her!
Ved alvorlige tandskader kan du via vagtlægen blive henvist til skadestuen på Regionshospitalet Gødstrup.