Rødderne (SFO)

Rødderne er børnenes fritidstilbud efter skoletid. Der skal være god tid til at lege og være sammen med vennerne og opbygge nye venskaber på tværs af alder og klasser.
Rødderne er et sted, hvor nærvær er vigtigt. Der skal være tid og rum til at snakke og være sammen med hinanden både børn og voksne.
Rødderne er et sted med rummelighed og respekt  for hinanden og hinandens forskelligheder.
Rødderne er et sted hvor vi vægter et pænt sprogbrug og en positiv omgangstone imellem hinanden.
Rødderne er et sted hvor smil, latter, sjov og humoren er vigtig.

Goddag og farvel

Det er vigtigt, vi i Rødderne får besked ved fravær og sygdom. Vi vil gerne have beskeden på Røddernes mobiltelefon, 41774556.
Det er også vigtigt, at børnene kommer og siger goddag og farvel til den voksne i Rødderne, som krydser børnene af!
Det er vigtigt, vi i Rødderne får besked, hvis barnet hentes af en anden, fx. en venindes forældre, eller hvis barnet selv skal gå hjem.
Ansvaret for børnene mens de er i Rødderne, er jo vores! -så derfor; husk at give besked.

I Rødderne har vi også en billedtavle. Børnene skal selv flytte deres billede, når de kommer i Rødderne og når de går hjem.
Denne tavle er lavet som en hjælp til jer forældre, så I kan se, hvor jeres barn er, når I kommer og henter det!!
Med tavlen vil vi også gerne lære barnet at tage ansvaret, ved selv at sørge for, at ens billede står rigtigt!

Lektiehjælp

Vi har lektiehjælp om tirsdagen fra 12.15-13 for 1. til 4. klasse