Vores historie

Parkskolen blev grundlagt som friskole i 2006. Dengang med 32 børn fordelt på alle årgange.

Siden er vi vokset støt og roligt til i dag at rumme 184 elever. I 2011 flyttede Parkskolen til unikke rammer i hjertet af Herning i en af byens få bevaringsværdige bygninger, der oprindeligt husede Herning Gymnasium. Skolen blev tegnet i 1951 ud fra datidens revolutionerende reformpædagogik. Med brede døre og store vinduer skabte arkitekterne en skole med lys, luft og rum til inspiration.

I dag stortrives Parkskolens elever på mere end 2.600 kvm i den historiske bygning. Den er naturligvis tilpasset moderne undervisningsformer, men tanken om inspirerende omgivelser, lys, luft og rum til at lære er indbygget i skolen. Indendørs med blandt andet en nyindrettet kantine og madmor, som hver dag sørger for sunde måltider og sunde snacks til eleverne. Foruden de lyse klasseværelser danner vores smukke aula rammen om fællessamlinger, foredrag, julefest og alle andre former for sociale aktiviteter.

Udenfor har forældre med frivilligt arbejde sørget for ligeledes inspirerende og populære legeområder til bevægelse, hygge og snak. Kig med indenfor i en skole der giver alle børn mod til livet.